Annons:
Etikettinformation
Läst 2701 ggr
Trullis
1/19/07, 12:15 AM

Kastreringskampanj för hemlösa katter i Husby

Hej mitt namn är Helene Frisk och jag är ordförande i Stockholms Kattkastreringsgrupp (SKKG) och även Medarbetare på Hittekatter i fokus. (detta inlägg finns även på katter iFokus och jag ber om ursäkt för att ni som är med på båda får läsa två gånger.)

Vill berätta om något som förhoppningsvis är starten på ett samarbetsprojekt över hela Sveriga för att minska antalet hemlösa katter. Vi kallar projektet för Husbyprojektet, det går ut på att vi fångar in, kastrerar, ID-märker samt övrig vet.vård de hemlösa katterna som finns i Husby. SKKG står för vet. kostnaden tills katten har fått permanent hem. Detta kräver samarbete med katthemmen. Vi hade ett möte i söndags för 8 katthem (17 inbjudna) för att presentera projektet samt förklara att utan samarbete med katthemmen är projektet inte genomförbart. Det vi behöver är ett löfte (avtal) från katthemmen att de förbinder sig att ta X antal katter. Det krävs löfte om 50 katter innan vi kan starta, deadline 21 januari för svar. Fyra katthem har redan svarat och vi är en bit på väg. När katten är färdig behandlad levererar vi katten till katthemmen. Vi står för både mat och vet. vård så länge katten finns kvar hos katthemmet. Vi är fullt finansierade.

Det som saknas är kapacitet hos katthemmen! En överslagsberäkning visar att katthemmen i Stockholms Län inte ens har kapacitet att ta hand om 10 procent av de hemlösa i Stockholms STAD.

Finns det någon här eller några som kan ställa upp som akuthem eller volontär för katthemmen? Katthemmen är i desperat behov av akuthem. Hela kampanjen är helt beroende av att katthemmen kan få både volontärer och akuthem. Vill ni veta mer eller kan hjälpa till med något maila mig så ska jag försöka besvara alla frågor.

Med vänliga hälsningar

Helene Frisk

Annons:
essut
2/23/07, 6:50 PM
#1

Vill tala om att projektet är igång, Akutgruppen har fångat in 8 katter redan..Ni som vill hjälpa till med att vara volontärer i Husby kontakta Trullis omgående..

http://www.stockholmskattkastreringsgrupp.se/

mvh essut

essut
3/25/07, 5:54 PM
#2

Nu är det 52 katter infångade i Husby..Kyss

Upp till toppen
Annons: