Annons:
Etikettinformation
Läst 4647 ggr
evamojje
2007-08-12 16:45

Försäkring till katt

Vad har ni för försäkringar?

 Vad kostar den?

 vad gäller den för ?

Jag har själv en försäkring för Mojje i Folksam som ska täcka det mesta. Den kostar per år 415 kr. Nu e det dax för mig att förnya eller byta till någon annan. Jag ska dessutom försäkra Busan så nu har jag tittat runt men det är en djungel därute. Det som gör mig lite fundersam är Agria som jag tittat mest på där kostar försäkringen ca 950 kr per år och katt. Det är ju bra mycket dyrare en den försäkring jag har nu men det känns ändå som om den e bättre för det är ju ett företag riktat till djur. Så vad har ni för erfarenheter?

Snälla skriv och berätta ska ta tag i detta nu i veckan och e alldeles vilsen *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

 

 

 

Annons:
chris28
2007-08-14 12:08
#1

Agria är ett självklart val för mig. Beroende på vilken veterinär du anlitar kan man få direktreglering för en avgift (veterinären tar ut) som innebär att du inte behöver lägga ut en massa pengar när din katt blir sjuk/skadat.

Dessutom så finns det olika typer av försäkringar som man kan teckna. Kolla vad de innehåller. Hos Agria får du mycket mer innehåll än hos andra bolag. Både innehål och summor.

Har du en avelskatt/utställningskatt/raskatt så blir det  ju självklart dyrare.

Gå med i en kattklubb eller tex ett katthem. De har ofta en rabatt hos försäkringsbolagen för sina medlemmar, det lönar sig i längden!

Upp till toppen
Annons: